Hulp bij taken op computer, smartphone, enz.: ons viersporenbeleid

De wereld digitaliseert in rotvaart. Voor de jonge generatie is dat dikwijls iets dat er altijd geweest is en die gaan gestaag mee in het steeds verder en verder digitaliseren.

We hebben echter ook heel wat inwoners die geboren zijn in een tijd dat er nog geen televisie was. Zij hebben gedurende hun leven enorm veel zien veranderen. Om maar iets te zeggen: de centiemen werden franken, franken werden euro’s, ondertussen waren er ook al betaalkaarten, digitaal bankieren is voortaan de norm en je kan zelfs al met je horloge betalen. Het geld hangt in de lucht… Awel, dan is het niet meer dan normaal dat mensen niet meer ‘mee’ zijn en in sommige gevallen ook afhaken. Daar willen we dus graag iets aan doen.

Schepen van Senioren, Chiel Danckers: “Om iedereen zo veel mogelijk mee te krijgen met de basis van digitaal bankieren, smartphone- en computergebruik, zetten we in op maar liefst 4 pijlers: digitale hulp aan huis, lessen in samenwerking met de seniorenraad, het digipunt dat elke vrijdagnamiddag vrij toegankelijk is om te helpen met digitale taken én digihulp voor verenigingen. Overigens biedt het digipunt ook lessen aan, waarvoor je kan inschrijven. Wat ons viersporenbeleid precies inhoudt, kan je verderop lezen. Ik hoop er vurig op dat onze inwoners elkaar ook durven/willen helpen door elkaar bv. door te verwijzen naar een van onze 4 initiatieven.”

Ons viersporenbeleid waarmee we iedereen zo veel mogelijk willen voorthelpen:

We kunnen dit echter niet alleen. Ervaar of merk jij dat er iemand in jouw omgeving nood heeft aan (digitale) hulp? Verwijs hem/haar gerust door naar een van onze initiatieven of de dienst welzijn van de gemeente. Zo dragen we samen zorg voor elkaar. Bedankt daarvoor!

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *